المتابعون    
    متابعة    
   

كن من متابعي موقعنا

 

روايات عن الحب| ريبونزول

روايات عن الحب| ريبونزول

قصص حب وغرام
روايات عن الحب| ريبونزول

روايات عن الحب 

اليوم سنستعرض في موقع سمو الامير قصة من قصص حب عربيه ، وهي من احسن قصص الحب ، وهي من تصنف من قصص حب ووجع ، فهذا النوع من قصص حب رومانسية يجعلك تدخل بداخل القصه لانها قصه كالمحادثه ، واذا رأيت ان الروايات عن الحب هذه تعجبك لا تنسي مشاركة هذه ال قصص رومانسية ، هيا لنبدأ فالقصه تحت تصنيف " قصص حب " ...

" ريبونزول " قصص حب وغرام


-استنى طيب اخده ف وشك كدا ورايحه ع فين 
=سيبينى يا هند دلوقتى عشان العفاريت بتتنطط قدامي 
-طيب فهمينى بس 
=هدخل اتخانق معاه ، مهو مش بيستعبدنا هنا ، يعنى ايه بعد مسهرت ع المشروع اسبوع بحاله يرفضه يعنى ايه ها ، هي صحتى لقياها ف الزباله !! 
-مانتِ عارفه تحكماته وعارفه نظامه ومحدش بيقدر يقوله تلت التلاته كام 
=هه ع نفسه الكلام دا مش عليا 
-مبلاش انتِ
=قصدك ايه يعنى ، هخاف منه ولا هخاف متنطقي
-لا ياجلبي وانا اقدر اقول كدا 
=هو يخوف بصراحه..
-بتقولى حاجه يا مريم !
=لا بقولك اوعي من وشي بقى عشان هدخل اتخانق 
'خدت ف وشي ومشيت من المكتب ، وكنت داخله اتخانق مع اني عارفه اني هقف قدامه ومش هقدر اتكلم ، فضلت استغفر واتشاهد واقرأ قرآن طول مانا ماشيه خوفاً من انه يرزعنى كلمه فتجيلي حالة فقد نطق او شلل نصفي مش عارفه ' 
-السلام عليكم يا بشمهندس 
=وعليكم السلام يا بشمهندسه 
-تقدر تفهمنى مشروعي اترفض ليه ! 
=مش حاسه 
'حسسيه مفرطه يارب' 
=بتقولي حاجه ! 
-بقول مفهمتش برضو مشروعى اترفض ليه 
=مش عاجبني ياستى انا حر 
-وانا قولتلك ناسبه ! يعنى ايه مش عاجبك 
=كنتي بتفكري ف ايه وانتِ بتعمليه يابشمهندسه 
'بفكر ازاي هعرضه ع كائن لزج زيك كدا جتك البلا ف حلاوتك' 
=بتبرطمي تقولى ايه 
-ها .. لا مفيش كنت بقول ولا حاجه كنت بفكر ف المشروع هفكر ف ايه يعنى 
=الاوفر ثينكنج بتاعك كله طافح ع المشروع اللي قدامي 
'والله انا اللي مراىتي طفحت منك ' 
-محصلش دانا كنت مركزه جدا ع فكره 
=واضح واضح ع العموم المشروع مروفوض 
-طب ادينى فرصه اشرحلك 
=مرفوض
-طب ...
=مرفووض 
-ربنا ع المفترى والظالم واللي معندوش احساس زيك كدا 
=خدي هنا بتبرطمي تقولى ايه 
-ها لا بقول ربنا يخليك والله 
=طب كنت بقولك في حفله تبع الشركه النهارده والمفروض انك تحضري معايا ياريت متتأخريش 
-حااضر 
'خرجت وطبعاً كالعاده مبعرفش اخد منه حق ولا باطل ، اصلا ببقى زي الفار المبلول قدامه ، بغض النظر انه صعب لكن ليه كاريزما كدا ووضع يخلى اي حد يسمع كلامه ، كنت مضايقه انه رفض المشروع وكنت بفكر اخزوقه ومروحش الحفله ، ويعمل اللي يعمله بس قولت اقصر الشر احسن ، روحت البيت ويادوب كنت الحق اصلي واكل واريح شويه عشان انزل  تانى للحفله وطبعاً هند لازم تكون معايا ' 
-ايه يا هباب البرك كل دا تأخير 
=اهدي يا ست مريم  مش ع ملبست وظبط حالي 
-طب انجري قدامي لاحسن لو اتأخرنا اكتر من كدا الاستاذ احمد هيطربقها فوق دماغنا 
=لا وع ايه ادينى ماشيه اهو
'وصلنا الحفله انا وهند، هو انا مبحبش جو الحفلات دا بس هعمل ايه شر لابد منه اكل عيشي بقى بيقول كدا ، اول مدخلنا ولسه هنقعد لقينا احمد داخل علينا ' 
-بت يا مريم الحقي الحقي 
=شايفه القمر اللي داخل علينا دا 
-اتلمي يازفته ، وبعدين قصدك مين 
=احمد اهو جاي من هناك اهو 
-ان جيتى للحق فهو قمر فعلا ، قصدى بطل دلقه وعدي ليلتك ع خير
=حاضر سكت اهو 
'دقيقتين وجه عندنا ع الطرابيزه ، فلقيته ميل عليا كدا وقال بصوت واطي ' 
-حد يخطف قلب حد كدا 
=اييه 
-البيبي بلو عليكِ تحفه 
=ربنا يخليك والله 
-ايه جو الشحاته دا 
=قصدي يعنى يستر عرضك وكدا 
-بسسسسس تتكلميش تانى 
=طب عن اذنك هروح اعمل مكالمه
'قومت من مكانى ومش دريانه بحاجه ، كلمته رنت ف قلبي ، وكنت بنهج كأن حد بيجري ورايا، مكنتش هعمل مكالمه ولا حاجه بس كنت بخلص نفسي من الموقف دا فخرجت وقفت قدام القاعه شويه' 
-ايه دا انت من امتى هنا 
=من خمس دقايق كدا 
-ايه اللي جابك يعنى 
=لقيتك اتأخرتى فجيت اطمن عليكِ لتكوني اتخطفتى ولا حاجه 
-ياشيخ الملافظ سعد ، وبعدين لو حد شافنا يقول علينا ايه
=يقول واحد ومراته 
-نعم!! 
=وانتِ تطولي 
-هو انا اقصر منك ايوا بس اطول عادي 
=طيب ياستى ، هيقولو واحد ومراته 
-مرات مييين 
=مراتي مهو انا قررت خلاص
-قررت ايه ! 
=اني هتجوزك 
-ومين قالك اني موافقه 
=ومين قال انك لازم توافقي 
-هو بالعافيه 
=لا بالحب يا جمري
-اذا كان كدا افكر 
=فكرتي
-عايز الفرح امتى 
=يوم الخميس فاضين عندك
-ايوا فاضين 
=للاسف انا مش فاضي 
-احنا هنهزر
=لا هنتجوز 
-ايوا كدا اظبط

"غداً سأخبرك أنني بعد كل هذا التيه وجدتك..♡!"

استعرضنا في موقع سمو الامير قصة حب من قسم " قصص حب " وهذه روايات حب من تأليفنا ، فاذا اعجبتك قصة الحب هذه فلتشاركها مع اصدقائك وتابعني اول باول ، واترك لنا جمله تشجعنا لنقوم بتاليف روايات حب كاملة ..
من قسم " قصص حب " ...

0 الرد على "روايات عن الحب| ريبونزول"

إرسال تعليق

إعلان أسفل عنوان المشاركة

إعلان وسط المشاركات 1

إعلان وسط المشاركات اسفل قليلا 2

إعلان أسفل المشاركات